Last
Minutes

Lees hier onze blogs

Trinserhof: een betoverend toevluchtsoord op weg naar Italie

30-12-2023

Twijfel je ook weleens of je in een dag naar de camping rijdt of ergens gaat overnachten? Wij in ieder geval wel. Dit jaar gingen we naar Le Marche in Italie en hebben we overnacht in Hotel Trinserhof in Trins op 900 kilometer van Utrecht. Der Trinserhof ligt in het Gschnitztal in Tirol, zo'n vier kilometer van de Brennerpas, dus ideaal als je op doorreis bent naar het zuiden van Oostenrijk of naar Italie. Het lijkt of de tijd er heeft stil gestaan.

Ardèche: laat je betoveren door de charme van deze betoverende Franse streek

22-12-2023

Als je droomt van een idyllische kampeerervaring in het hart van Frankrijk, zoek dan niet verder. De prachtige streek Ardèche staat bekend om zijn indrukwekkende natuurlijke schoonheid. De rivier de Ardèche, met zijn spectaculaire kloven...

Camping Barco Reale: Echte Italiaanse sfeer met waanzinnig uitzicht

11-08-2023

Na twee weken in een luxe safaritent op het strand aan de Adriatische zee, trokken we drie weken geleden naar Toscane. Een hele verandering: van het strand in Le Marche naar het mondaine alom bekende Toscane in de heuvels. We kwamen in de hitte aan...

Laat je verwennen op het luxe resort van de Boerkampjes

24-07-2023

“Welkom, parkeer je auto maar, dan brengen we de bagage naar de tent.” Zo werden wij en onze drie tieners (16, 15 en 12 jaar oud) een week geleden ontvangen door Alwin samen met het team van Villa Alwin Beach Resort. Met dit persoonlijke en...

Genieten bij Jack en Tonny....

01-02-2023

In deze blog stellen we jullie graag voor aan Tonny en Jack. Zij zijn eigenaar van Camping Mas de Messier in de Franse Languedoc-Roussillon. Leg eens uit, wie zijn jullie?

Duurzaam op kampeervakantie

24-12-2022

Klimaatverandering en stijgende energieprijzen, we hebben er helaas steeds meer mee te maken. Hoe kunnen we onze CO2 uitstoot terugdringen? Steeds meer mensen rijden elektrisch, hebben zonnepanelen en isoleren hun woning. Het meest duurzaam is natuurlijk gewoon thuisblijven, maar dat doen we al de rest van het jaar. Juist op de camping kun je genieten van onze prachtige planeet en natuur. Maar wat doen campings aan duurzaamheid en wat merk je ervan?

Camping 't Weergors: echte familiecamping met verrassende huuraccommodaties

08-09-2022

Aangezien de zomerse temperaturen afgelopen week nog aanhielden en wij nog wat vakantiedagen hadden, trokken we naar de Nederlandse kust. We waren twee dagen te gast bij de familie Riedijk op Camping ’t Weergors. Deze familiecamping ligt op...

La Vallée Verte: luxe verscholen in de prachtige Franse natuur!

31-08-2022

36 hectare, zo groot is Camping La Vallée Verte gelegen in een echte groene vallei net ten zuiden van de Ardèche. Dat het groot is, zou je niet zeggen, want de camping is erg knus opgebouwd. Dat je zoveel ruimte hebt, voel je gelijk als je de lange oprijlaan van de camping op komt gereden. Wat een onthaal! We arriveerden er twee weken geleden en voelden ons er gelijk thuis.

Juliette Tentvakanties: luxe glamping op Camping Les 3 Cantons met flexibele aankomst en vertrek

16-08-2022

Een erg warm welkom kregen we van Ruud toen we vorige week na 12 uur uit de auto stapten. Letterlijk en figuurlijk want we stapten in de 39 graden hitte van de Franse Aveyron. Ook wel de Frans bakoven genoemd. Ruud is samen met Leida de beheerder van de 10 safaritenten van Juliette Tentvakanties op Camping Les 3 Cantons. Juliette is een kleine kampeeraanbieder met als doelgroep families met kinderen. Ruud maakte ons snel wegwijs in onze luxe safaritent. Fijn want onze drie kids wilden snel in het verfrissende zwembad springen.

Camping Zonneweelde: Zeeuwse weelde in de herfst

29-10-2021

Afgelopen week waren we een paar dagen te gast in een mooi luxe chalet op Camping Zonneweelde (link) in het Zeeuwse Nieuwvliet. Een prachtige locatie waar je ook in het naseizoen goed kunt vertoeven met het hele gezin. We troffen het met 15 graden en af en toe een lekker zonnetje. Een herfstvakantie die heerlijk begon met een warm welkom met lekkere Zeeuwse hartjes!

P6P: de Italiaanse passie van de Poortes

08-08-2021

Het verhaal van de Poortes zou zo passen in de succesafleveringen van “Ik Vertrek”. Ze zijn er zelfs voor benaderd, maar dat past de Poortes niet. Ze blijven liever gewoon zichzelf. Podere Sei Poorte (P6P) betekent “de boerderij van de zes Poortes”. De camping is 18 jaar geleden begonnen door de familie Poorte: vader Hans, moeder Sietske en de 4 kinderen.

Il Collaccio: Het echte Italië in Umbrië

01-08-2021

Il Collaccio is een echte Italiaanse camping en is al 35 jaar in bezit van de Italiaanse familie Baldoni met aan het hoofd Raffaele. Echte Italiaanse gastvrijheid dus. Hij was het zelf die ons de eerste dag met zijn jeep naar onze safaritent bracht van Tendi en ons meteen enthousiast vertelde over de geschiedenis van de camping. Een bijzondere en veelzijdige plek van echte Italiaanse klasse waar tijdens ons verblijf ook een aantal BN-ers verbleef!

Terug naar het begin, de zomer van 2016: Agricamp T'Asteria

22-01-2021

2020, een jaar om snel te vergeten. Een diepe crisis door COVID.Veel leed over de hele wereld qua gezondheid, sociaal en vaak ook financieel. Ook de toeristenbranche beleeft een slecht seizoen. Hopelijk brengt 2021 weer veel goeds voor iedereen.Het doet ons terug denken aan het ontstaan van Huren op de Camping.

Camping Lestaubiere: Leven als god in Frankrijk

21-08-2020

“Leven als god in Frankrijk”. Een bekend spreekwoord wat op Camping Lestaubiere zeker van toepassing was voor ons en onze 3 kinderen van 9, 12 en 13 jaar. Lestaubiere is misschien geen landgoed, maar het lijkt er zeker wel op. Dat voel...

Camping Les Charmes: smaakvolle oase van rust in de levendige Dordogne⁩

09-08-2020

De afgelopen week waren we te gast bij de Nederlandse eigenaren Emile en Yolanda en hun 2 kinderen op Camping Les Charmes in St. Andre d’Allas in de Dordogne. Wat hebben we genoten met onze 3 kinderen. De camping is centraal gelegen op een...

Morvan Rustique: een gezellige beestenboel in de Morvan

02-02-2020

Gelegen in het zuiden van Parc Naturel Regional du Morvan in hartje Bourgogne vind je Morvan Rustique. Een kleinschalig vakantiedomein met zes vakantiehuizen, vier volledig ingerichte lodgetenten en één kampeerplaats voor gasten met eigen tent. Je...

Winterkamperen: huren op de camping in de winter

24-12-2019

Winterkamperen heb je in vele vormen. Van kamperen in een wintersportgebied tot het overwinteren in de zon in zuidelijk Europa. Maar ook dichtbij blijven steeds meer campings ook in de winter open. Daarnaast zien ook steeds meer mensen het plezier van...

Fantastisch slapen in “het grote bos”

30-07-2019

Afgelopen weekend waanden we ons in een andere wereld, alsof we midden in de jungle zaten, maar toch van alle luxe waren voorzien. We sliepen in een ruime, geweldig ingerichte, safaritent op camping Le Grand Bois in Poet-Celard, de Drome. De bedden...

La Tuque: mogen we nog langer blijven?

27-07-2019

Thuis had het promotiefilmpje van La Tuque ons erg nieuwsgierig gemaakt naar deze natuurcamping in het bos. We hadden dus veel zin om weer een nieuwe camping, omgeving en accommodatie te ontdekken. Weeronline voorspelde 40 graden dus dat beloofde...

La Jaurie: puur midden in de natuur

19-07-2019

Na een druk jaar met volop leuke ontwikkelingen op onze website hebben we erg veel zin in onze werk/zomervakantie. Na een dag in de auto hebben we deze week drie dagen genoten op de kleine groene boerderijcamping La Jaurie. Gelegen in de Franse Limousin...

Luxemburg: dichtbij, maar toch het gevoel van ver weg!

01-05-2019

In de meivakantie waren we vijf dagen te gast op familiecamping Kohnenhof, gelegen in de Luxemburgse Ardennen in de noordelijke regio Eislek. Ongeacht het echte Hollandse weer (twee dagen regen) hebben we ons toch prima vermaakt. Een leuke gevarieerde vakantie, zowel voor ons als voor onze drie kinderen. De heenreis vanuit Nederland hebben we gecombineerd met een bezoek aan het Bastogne War Museum, een interactief museum over het Ardennenoffensief in Bastogne, op slechts 45 min rijden vanaf Kohnenhoff.

Een actief weekend op natuurcamping De Lemeler Esch

08-04-2019

Vorige week openden we het nieuwe vakantieseizoen met een heerlijk zonnig lente weekend in een luxe bungalow op Natuurcamping De Lemeler Esch in Lemele Overijssel. We waren te gast bij Tinus en Wilma Ellenbroek die de camping al vanaf 1982 runnen.

Luxe kamperen in de Piemonte

24-12-2018

In 2005 kochten wij Casa Uataré, zoals de Italianen ons huis nog steeds noemen. We hadden meteen het idee om grote tenten op ons terrein te plaatsen voor een luxe kampeervakantie. Toen we dit idee met onze “geometra” ( een soort architect...

Berenexpeditie in Abruzzo

10-08-2018

De eerste keer toen we met gasten van onze camping in Abruzzo op zoek gingen naar de bruine Marsicaanse beer, waar er nog ongeveer 40 van zijn, was de sfeer ontspannen en een beetje afwachtend. In de schemering trokken we in stilte al wandelend diep het...

Actief genieten in het Salzburgerland

14-07-2018

Onlangs ontvingen wij een hartelijke uitnodiging van Robert en Maria Stainer, eigenaren van camping Grubhof, om hun vier sterren camping en de activiteiten in het Salzburgerland met eigen ogen te komen ontdekken. Zij boden ons een 2 daags verblijf...

Onze winnaars op Zonneweelde

22-06-2018

In januari dit jaar hielden we een succesvolle Facebook winactie. Onze prijswinnares, Renee Biermans, heeft afgelopen weekend met haar gezin de prijs verzilverd. Ze verbleef een weekend in een glamping tent op Camping Zonneweelde. Hieronder een korte...

Verrassend weekje op familiecamping De Berken in Drenthe!

04-05-2018

We hadden het geluk uitgenodigd te worden door Camping De Berken om een blog te schrijven. Dus reden we op Koningsdag richting het groene Drenthe om een weekje te gaan genieten. Aangekomen in Gasselte werden we hartelijk ontvangen door eigenaar Jos van...

Heerlijk huren op de camping!

07-09-2017

Wat doe je in de zomer als je al een jaar bezig bent met het opzetten van een campingwebsite? Inderdaad, lekker lang op vakantie gaan. Wat nieuwe campings en huurmogelijkheden ontdekken. En vooral genieten! We twijfelen jaarlijks. Rijden we ineens naar...